sobota, 22 lipca 2017

NOWOŚCI 22.07.2017

  Halo, halo, raz, raz, ktoś to w ogóle czyta? Patrząc na pogodę, która (w końcu!) godna jest miana letniej, śmiem wątpić. Jedni wylegują się na plaży, inni na łączce a jeszcze inni przed sejmem. A dla tych co pozostali w domach, czy z przymusu czy z lenistwa, mamy kilka premier do poczytania, a co. Planeta Małp, czternasta odsłona, finał projektu zbliża się wielkimi krokami. Podobnie u Jake’a Ellisa – dziś numer czwarty, a za niedługo numer piąty, kończący projekt (jest jeszcze kontynuacja, ale czy jej się podejmiemy? ciężko stwierdzić). Mamy szóstą odsłonę Trees – nadal nic się nie wyjaśnia, nadal jest intrygująco. I niejako na deser zaserwujemy Wam Metal, a dokładniej drugą część tej historii, dziejącej się na łamach serii Northlanders. Fajne lektury, co nie? 

Zanim się pożegnam zaserwuję jeszcze dwie polecanki: w ostatnich tygodniach przeczytałem wiele komiksów (papierowych, nie translacji) i dwa z nich zrobiły na mnie naprawdę duże wrażenie: Top 10 oraz Gnat. Z tym pierwszym tytułem jakoś dziwnym trafem nie miałem styczności wcześniej, mimo tego, że większa część tego komiksu była już w naszym kraju wydana. Ależ komiks miodzio! Świetne wątki, ciekawe postacie i relacje między nimi, sporo śmiechowych momentów, ale też i smutnych. Naprawdę, komiks rewelacja. A Gnat? Nawet w pewnym momencie chciałem odpuścić sobie jego zakup. Niby czytałem, że super, że warto, że sporo nagród dostał itp., ale w obecnym natłoku premier trzeba dokonywać przy zakupach selekcji, często bardzo ostrej. Niemniej komiks kupiłem (wszak zawsze mogę sprzedać, owszem, ze stratą, ale co przeczytałem to moje) i absolutnie wsiąkłem w tę historię. Gorąco polecam zakupić. Oba komiksy niestety drogie, ale świetne historie warte są swojej ceny. 

PS. Przeczytałem Lois i Clark i moja opinia jest zgodna z pozytywnymi recenzjami – komiks czytało się jakbym cofnął się do lat 90. i do komiksów TM-Semic. Świetna lektura.

PS2. Mimo tego, że wyszło na to, że polecam zakup papierowych komiksów od jednego konkretnego wydawcy, nic nie wiem o tym, by wielki E sponsorował ten wstępniak tudzież premiery.

PS3. Uprasza się ludzi o czytanie literek pod opisami komiksów, które z kolei układają się w sensowne zdania. I jak mi jeszcze ktoś zapyta o kontynuację Ms. Marvel to „(…)zaku…. z laczka i poprawię z kopyta” ;P 

Enjoy

                                                                                                           ~j13


Trees #06
  


Northlanders #31
  


Kim jest Jake Ellis #04
  


Planeta Małp #14
  




*********************************************************************************
Jeśli przy tej okazji komuś znudziło się tylko czekać aż coś puścimy i chce spróbować grumikowych przedpremier to znam cudowne wyjście. Wpadnij do nas na forum. Zgłoś swoją chęć sensownego wkładu w nasze translacje (tłumaczenie, grafika, korekta - oczywiście mamy swoje wymagania ale nie są one zbyt surowe) a otworzą się przed Tobą nasze drzwi.

6 komentarzy:

szybkilester pisze...

podziękowania za kolejną paczkę znakomitych historii: myślałem, że odpuściliście sobie "Trees" a tu taka niespodzianka... pozdrawiam serdecznie i...do następnego razu! ;)

Michał Gawecki pisze...

Czy grupa GRUMIK to jeszcze istnieje, czy może już zakończyła działalność?

GruMiK pisze...

Istnieje. Jeszcze mamy co robić, więc wypatrujcie nas na horyzoncie :)

Michał Gawecki pisze...

Kiedy mamy was wypatrywać na horyzoncie - jutro czy za rok? :P

GruMiK pisze...

Wpadnij zajrzeć wcześniej niż za rok.

PIOTR L. pisze...

HeHe i właśnie dlatego WAS uwielbiam ;D