sobota, 22 października 2016

NOWOŚCI 22.10.2016

      Mam tremę. Trzeba jakoś zacząć.

      Pierwszy raz piszę wstępniaka mimo mojego dość długiego stażu na scenie. Na co dzień jestem członkiem grupy CFC, ale okazjonalnie zdarza mi się popełnić jakiś projekt pod szyldem GMK. I właśnie teraz mam okazję przedstawić wszystkim komiks, który jest obrzydliwy, straszny, szalony i obrazoburczy a przy tym pełen czarnego, wisielczego humoru. No i tylko dla dorosłych czytelników, którzy już niejedno widzieli i czytali. Mowa oczywiście o Kaliguli z wydawnictwa Avatar. Tego samego, które wydaje okryte złą sławą Crossed. Zresztą David Lapham pisał także scenariusz do Crossed vol. 2, więc możecie domyślać się czego się spodziewać po Kaliguli. Zachęciłem Was? Mam nadzieję, że przeczytacie tę translację z odpowiednim dystansem. Pamiętajcie: ostrzegałem!
P. S. Proszę o komentarze, bo jeśli ten projekt Wam się spodoba, to są szanse na cykl 2.

                                                                                                            ~Mambo1



Kaligula v1 #01-06
 


*********************************************************************************
Jeśli przy tej okazji komuś znudziło się tylko czekać aż coś puścimy i chce spróbować grumikowych przedpremier to znam cudowne wyjście. Wpadnij do nas na forum. Zgłoś swoją chęć sensownego wkładu w nasze translacje (tłumaczenie, grafika, korekta - oczywiście mamy swoje wymagania ale nie są one zbyt surowe) a otworzą się przed Tobą nasze drzwi.

21 komentarzy:

szybkilester pisze...

jezusicku, kaligula! czekałem na ten tytuł a tu od razu taki zonk w postaci całej mini serii... stokrotne dzięki i zaraz zabieram się do czytania!

szamas pisze...

taaa, Kaligula to jeden z najbardziej "pokręconych"(chociaż mocniejsze słowa są bardziej trafne) komiksów, które czytałem. Ostrzeżenie co do lektury nie jest bezzasadne ;)

Anonimowy pisze...

Rewelacja! Poproszę grzecznie o cykl nr 2

Nonokamomose pisze...

Bardzo dziękuję za coś dla dojrzałego Czytelnika, oczywiście bardzo proszę o v 2. No i zadajmy sobie otwarcie to pytanie: a dlaczego nie Crossed?

PIOTR L. pisze...

Jestem mile zaskoczony.Nie spodziewałem się że będzie to aż tak wyśmienity komiks.Stokrotne dzięki :D

Anonimowy pisze...

Ja również dziękuje za ten komiks i proszę o vol.2 Pozdrawiam całą ekipe!!!

Anonimowy pisze...

Mocna rzeecz... Wielkie dzięki i proszę o więcej. Pozdro.

Anonimowy pisze...

Dziękuję :)

zodziu pisze...

Komiks ciekawy, ale ja czekam na Crossed. Możemy liczyć na translację?

szybkilester pisze...

Nie spodziewałem się, że Kaligula tak mnie zmiecie ale jestem po lekturze i...chcę więcej! Zresztą tak samo było z Crossed... ;)

Anonimowy pisze...

Dzięki. Teraz poproszę Crossed :)

Nonokamomose pisze...

Najwyraźniej dzięki Caliguli odżywa temat kontrowersyjnego Crossed. Ale coś się boję, że tzw. klątwa Jerzego Szyłaka wciąż jest żywa...

Anonimowy pisze...

Dzięki za włożoną pracę-warto było zapoznać się- zupełnie coś innego niż czytam na co dzień.

szamas pisze...

a co to za klątwa?

Anonimowy pisze...

Ile propsów za Avatara :) dużo więcej niż za Marvela.

Nonokamomose pisze...

Jerzy Szyłak - którego nb niezwykle cenię za komiksową wiedzę i gusta - na publicznym spotkaniu nazwał był Crossed obrzydlistwem i zadeklarował, że przestał to czytać. Co najmniej jedna osoba związana z ruchem translatorskim na takie dictum wykreśliła ten komiks ze swoich planów. Jest tom o tyle smutne, że Szyłak przynajmniej przeczytał trochę Crossed, chyba run Ennisa, zanim wyglosił tę nieszczęsną tyradę. A moim zdaniem był wówczas kompletnie bez formy, czego dowodem może być jak potraktował serial Breaking Bad - że to w każdym odcinku to samo, jak w komiksie Jeremiah...
Tak czy owak podjęcie się przez kogoś ponownie Crossed - choć to akurat nie taki komiks, na który najbardziej czekam - będzie świadczyło o podwójnej odwadze.

Anonimowy pisze...

dobre to :) dawać jeszcze

szamas pisze...

@Nonokamomose

dzięki za wyjaśnienie. kilka lat temu czytałem "Kaligulę" (i jego kontynuacje) oraz "Crossed" (kilka pierwszych serii) a także trochę innych serii z Avatara. jeśli jeszcze dobrze pamiętam, dla mnie osobiście to właśnie "Kaligula" był czymś bardziej "obrzydliwym" i "ryjącym beret" :D

Anonimowy pisze...

@Nonokamomose
Chyba nieco przeceniasz opiniotwórczość pana Jerzego :P

Nonokamomose pisze...

Jak zobaczę translację Crossed, to nie będę przeceniał opiniotwórczości Pana Jerzego. A powtarzam, uważam, że profesor zna się na komiksie jak mało kto w Polsce i jego gust bardzo mi odpowiada. Czego nie można powiedzieć o serialach...

Anonimowy pisze...

Musi być Crossed, zlitujcie się:)